Okej så är ett år och 3 dagar i detta land men kände att jag borde göra ett inlägg om att ha varit här ett år.

Känslan går inte att beskriva nästan, jag kan verkligen inte inse att jag varit borta från Sverige i ett år, jag har bott i USA i ett år.. Tanken på att jag ska lämna det som varit mitt hem i ett år för återvända hem är bara weird.

Att få med allting jag har upplevt, från att ha festat varje helg på UVA i sådär ex antal månader, skaffat nya vänner här, fått en andra familj, jag har fått de sporter jag ville se, bara collegematcher dock (baseball, basketball o football, älskar football!), sett DC och New York och massa mer. Jag har gått o skaffat mig en pojkvän här dessutom – tanken på att lämna honom är ännu konstigare, jag träffar honom sådär 4 dagar i veckan och att gå från det till att inte få träffa honom alls, att inte få va i hans armar, att inte sitta och asgarva bredvid honom..

ETT ÅR, jag kan inte få in det i huvudet. Att åka hit, att åka iväg för ett år är nog det beslutet jag någonsin gjort! Om någon som funderar på att åka o läser min blogg, DO IT!! Ni kommer inte att ångra er. Jag kan inte sätta känslor på det för jag har tusen känslor om hur det känns att ha varit här så länge och snart dags att åka hem..

Att jag kommer va hemma om 3,5 vecka O_O Det är så overkligt!! Saker jag längtar efter hemma är så klart familj och vänner, svensk pizza (gud min mun vattnas med tanken på de hahaha), svensk godis!, bernaisesås, falukorv och klassiska husmanskostmiddagar som potatisgratäng o andra grytor typ 😛 Jag saknar min hemstad Lund, vänner som jag skaffade här är redan hemma i Sverige, att få träffa dem igen och snacka om minnen härifrån. Jag skulle kunna nämna hur mycket som helst!

Vad jag kommer sakna här, min värdfamilj så klart, min lilla kille James – hur ska jag överleva utan kramar o leende o pussar varje dag, pojkvännen –  hemskt att behöva lämna men förhoppningsvis får vi det att funka! Peanutbutter and jelly sandwich haha, så gott! Kommer ja ta med mig till Sverige 😉 Frozen yoghurt ställen! Hur trevliga alla är och hur lätt det är att snacka med folk generellt (säger inte att alla är det men som sagt i stora drag), drive thru allting – säger inte att ja kommer sakna alla, men ibland e det skönt med drive thru ATM 😉

Jag undrar hur mycket jag har växt och förändrats också, man märker ju inte det lika mycket själv men man har ju blivit van vid mer ansvar, resa mer själv osv. 🙂

Nu är det sådär 3,5 vecka kvar här i landet, så inte långt kvar tills jag är hemma på svensk mark igen!

