Jag vet, jag har inte bloggat på typ 3 veckor men jag är trött på det o de e inte min grej längre men får väl kämpa med några inlägg till tills man e hemma i Sverige igen i alla fall!

För ungefär 2 veckor sedan var jag då på weekendclass i DC, eller ja, utanför DC, i Maryland. Jag hamnade i ett rum med en svensk tjej vid namn Elin, hon bor i Chicago här. Vi snackade om allt möjligt i 2 timmar direkt när jag kom, galet! Blev riktigt bra vänner direkt! Lördagen samlades vi o sen buss in mot DC o vår tur där började, åkte en hel del buss men gick även av på flera ställen som U.S Capitol, Thw white house o massa memorials. Guuuuud vad varmt det var den dagen, sjuukt!! Trodde jag skulle dö nästan xD Vi fick även lite fri tid vif Union Station vid lunch o vid något område, kommer inte ihåg namnet men där vi åt middag o tog det lite lugnt.. Tyvärr har jag bara en bild så länge för Elin har alla andra 😛

IMG-20130601-WA0001Var massa svenskar på denna weekendclass o från överallt här, från Seattle, California, Florida o runt om hela USA i stort sett men antar att alla vill se D.C så därför 🙂

På kvällen satt vi ett gäng svenskar o snacka o hade trevligt bara, riktigt härligt!

Söndag var det riktigt najs frukost, dem i stort sett allt möjligt! Muuums! Sen var det lektioner, vi gick till vår första jag o några andra svenskar o sen kommer hon som styr allt typ o säger ”soo your teacher was pregnant, aaand shes now in labor..” haha, så dem fick flytta runt oss till de andra klasserna, hamnade i behaviour something men den va riktigt rolig, läraren var för skön! Sen var det lunch och där var verkligen allt möjligt också, sån lyx!! Från tacos till hamburgare till sallader till ett helt dessertbord, massa!! Gott va de! Nästa lektion var skittråkig, American Culture, hörde knappt var läraren sa o sista halvtimmen gick ut på att hon ville varenda en skulle säga en sak dem hade lärt sig o fick inte vara något någon annan sagt redan, BORING!! Vi fick sen lite fika, kakor o godis, haha goott!! Sista lektionen var Health o även läraren där var riktigt härlig o var klar redan en timme innan vi skulle sluta så vi fick chilla där bara tills den var över på riktigt o vi fick våra brev om att ha finsihed this weekendclass blabla. Jag sa hejdå till alla peepsen man träffat o hoppade sen in i bilen o körde hem. Var riktigt obehagligt i Maryland o Northern Virginia för det regna som fan o jag körde nog 35 på en 65 väg, så mycket regnade det. När jag kom längre ner blev det fint väder, skönt! Körde förbi Chris snabbt, lämna tillbaks hans föräldrars GPS som jag fick låna och plus så jag fick träffa honom! Körde hem o det blev i stort sett sängen direkt..

Veckan rullade på som vanligt, förra fredagen kom Chris o hämtade upp mig, beställde pizza, tog det lugnt hos honom..

photo-21 photo-19Jag träffade Luisa kort för coffee at Starbucks medan Chris körde med en av hans nya taxidrivers. Sen släppte Luisa av mig o Chris vid M&M då vi hämtade upp han innan. Vi var där en liten stund bara så han kunde kolla in läget o sen åkte vi hem. Hans cabdriver kom sen efter hon  kört o vi var nog uppe till 3-4am.

Lördagen åkte vi till mallet kort, gick på bio också o såg ”The Internship” sjukt bra! Sen insåg vi när vi kom hem att vi var utelåsta så vi åkte iväg igen, åkte till hans föräldrar kort så han kunde lämna saker där, första gången jag träffade dem! Sen kom hans roomie Carl till räddning o var på väg hem så vi kunde komma in. Lördagkväll gick vi ut, Luisa joinade oss, gick till M&M o var där hela kvällen sen åkte vi hem till Chris o några andra joinade  där så chillade där, sen åkte alla andra hem, jag o Chris gick väl o la oss runt 5-6am. Söndagen åkte vi o åt på Ihop o sen körde Chris hem mig.

IMG-20130611-WA0000Veckan gick sen som vanligt o i fredags hämtade Chris upp mig igen som vanligt hehe. Vi åkte till hans föräldrar o åt middag så fick träffa dem lite mer officiellt, väldigt trevliga o sköna människor 🙂 Dem hade även en ny hund, liten valp, SÅÅÅÅ SÖT!!!

Vi gick ut kort på M&M o Luisa gick ut med Carl o hans roomie, jag o Chris åkte hem tidigt o gick o la oss. Lördag åkte vi till mallet, jag ville shoppa lite hihi 😀 Blev 2 shorts, 2 vita toppar o ett par solglasögon. Sen hem, gjorde oss iordning, en kompis till Chris, Jen, hämtade oss runt 12 o vi åkte till en annan kompis till Chris som skulle ha en liten bbq med några vänner. Så det var första gången jag träffade några av Chris’ nära vänner 🙂 Va riktigt trevligt o roligt o riktigt god mat! En av tjejerna hade till o med smsat Chris på söndagen för att fråga om något o sen också skrivit ”PS I love the swede! Too bad shes leaving in september” så de va ju kul! 😀 Dem fick även reda på att ja va svensk senare under eftermiddagen o dem hade inte varit säkra på om jag var amerikansk eller inte bara för jag bara hade liiite brytning på något or här o där vilket för mig va jättekul! 😀 Var hemma igen runt 11pm o vi gick o la oss. Söndag gick jag o Chris o såg den nya Superman-filmen, GRYM film!! Efter det körde han hem mig. Jag o min värdfamilj hyrde sen en film, ”Hansel & Gretel” witchhunters elr nått sånt heter den tror ja, också väldigt bra! Sen blev det sängen o nu är det ny vecka och cirka 2,5 månad kvar tills jag e hemma i Sverige, galet eller var?!! O_O

