Så ja hade en riktigt bra helg!! Fredagkväll var jag bara hemma, Pau skulle ha kommit men hennes värdfamiljs flyg var försenat så vi bestämde att hon skulle komma på lördag istället.
Lördagmorgon gick alarmet 7am på morgonen, inte jättepigg xD Frukost o sen kom Jen’s föräldrar som skulle ta hand om James, det var nämligen dags för vårt Mad Anthony Mud Run race!!
Vi kom dit cirka halvtimme innan det började. När det sen va dags samlades alla vid start o sen började det!
Var riktigt kul!! Inte så lerigt som jag trodde men de ute på fält o fet var ju massa hinder, så som gå genom däck, balans gång på bräda över vatten, över 6 foot wall, över höbalar, flera olika tunnlar – några krypa – en lång där vatten för en å typ där det va vatten upp till knäna o lite lerigt, bommar att gå under o över, typ stora runda rör att krypa igenom o sen över. Va massa, ska se om ja kan hitta bilder på det! Loppet va 4 miles o ja e väl inte den mest vältränade personen, min tid va 58 minuter o kom på plats 175 av runt 350, ändå nöjd hehe 😉 Alla fick en medalj som gjorde loppet vilket va lite kul tyckte ja, liten souvenir 🙂 När vi va klara med loppet bjöds det på lite fika, frukt o olika bagels, vatten o öl för 21+ så klart och dem hade även en stor brasa för det var i stort sett nollgradigt ute. Så klart hade dem även en ätartävling (only in america) haha. De som var med skulle äta chicken wings with hot sauce xD

mud run 2 (1) mud run 2 (1) mud run 2 (3) mud run 2 (4)Jag kom även med i de lokala tidningen, hihi!

mud run 2 (1)
När vi var klara åkte vi hem, jag hoppade i duschen direkt o våra leriga o smutsiga kläder åkte in i tvätten! Pau kom o vi skulle åkte på basebollmatch vid JMU som började 1pm trodde ja men var visst 12pm så va lite sent. Istället åkte vi med min värdfamilj, Jem’s föräldrar o även Jen’s syster Steph o åt på Blue Mountain Brewery, väldigt god mat o väldigt fin location för det!
Vid 2pm åkte vi mot JMU för de hade även en basebollmatch vid 3pm. Jen’s co-worker’s husband e deras coach så vi fick ju gratis biljetter 😉 Kom dit innan 3pm men då hade matchen redan börjat, fattade inte riktigt, väldigt lätt att dem ändrar tider i baseboll typ xD I alla fall, satte oss vid våra platser, va inte så mycket folk där. Men jag o Pau fattade verkligen noll av den här sporten!! Förvirrande som jag vet inte vad. Lite långsam o lite tråkig sport men om man skulle se en högre professionell match kanske de e roligare o om man fattar mer också kanske haha. Jen, James o Steph kom senare också o förklarade lite i alla fall!

mud run 2 (4) baseboll jmu 2 baseboll jmu

Jag o Pau åkte hem innan matchen va slut men tror JMU vann!
Kom hem o tog en kort nap, jag duschade o sen gjorde jag o Pau oss iordning. 7.30 åt vi middag, Chris’ goda Coco vin!
Vid ungefär 8pm kom ja o Pau iväg o körde mot UVA. Körde till Axel o pregame:a där. Alltid roligt att träffa han o hans roomates! Kom annat folk dit oxå. Vid 10pm gick vi med Axel till hans frat för dem hade en date function. Roliga va att när vi kom dit så hörde jag en kille säga, ”Axel – he always has 2 dates” hahah. För sist när de va halloween o dem hade en date function så va de ja o Frida som va med honom xD Dem hade i alla fall frat golf tema men det var vi inte klädda för men hade ändå skitkul! Dem hade till o med minigolf i källaren, haha! Va jättekul!
Runt 11.30 drog jag o Pau till the Corner som vanligt, till No.3. Va där tills dem stängde o träffade en hel del vi kände som vanligt 😉 När de va stängt blev det Christians! Träffade en del på vägen dit o väl där en massa oxå, som alla kvällar på UVA xD

IMG-20130224-WA0009 IMG-20130224-WA0008 IMG-20130224-WA0007 IMG-20130224-WA0011 IMG-20130224-WA0004 partyy 2 partyy 3 partyy 4 partyy 5 partyy
När vi fått vår pizza blev det att hitta en taxi vilket inte va något problem! Körde mot M&M lounge i Cville då men utanför UVA-området. Chris o Carl va nämligen där o hade jobbat o vi skulle möta upp dem. När vi kom dit höll dem på att stänga men vi fick komma in o hänga där tills dem var klara, var typ bara folk som jobba där kvar. Spelade pool med Pau, jag vann hihi! Dansade för fullt på ett tomt dansgolv, Chris lekte bartender o DJ xD Riktigt kul va de!

IMG-20130224-WA0003 IMG-20130224-WA0002 IMG-20130224-WA0000
Sen blev det taxi hem till Chris o Carl för late night. Chillade där, hade bestämt oss för att stanna uppe till solnedgång. Carl gick.i.la sig runt 5 typ o Pau däcka vid 5.30 haha. Bara Chris o ja kvar, vi hade googlat o det stod att solen skulle gå upp 6.52. Tänkte vi inte så långt kvar, vi klarar det! Lite innan e vi påväg ut o ser sen att det e helt ljust ute, då har vi missat den haha xD hade varit i källaren så inga fönster.. Aja, det var bara till att gå o lägga sig..

Söndagen vaknade vi vid 12.30, vilket innebar att Pau missat sitt monthly au pair meeting, bra det.. xD Aja, en kompis till Chris från M&M lounge hämtade oss o körde oss dit för både Carl’s och Chris’ va där. Han lagade sen frukost/lunch till oss där. Satt där nån timme o chillade väl o sen fick vi skjuts till vår bil. Vi åkte hem till Pau o chillade, jag tog en mininap o sen giv vi på bio. Äntligen fick jag se Beautiful creatures, riktigt bra film!! Konstigt slut men den var ändå riktigt bra 😀 Efter det körde Pau hem mig o de va bara till att slänga sig i sängen! xD

