Okej så det blir nästan en vecka i ett inlägg nurå!

Måndagen – helt vanlig dag, hände inte så mycket, jobbade som vanligt.

Tisdag – Jobbade som vanligt hela dagen, på eftermiddagen snacka ja med Pau o då sa hon att vi fick hennes värdfamiljs säsongsbiljetter till UVA-matchen denna dagen som var mot North Carolina som är riktigt bra o dessutom låg ovanför UVa i rankningen. Hela matchen låg UVA under o ja trodde verkligen dem skulle förlora o då hade jag blivit deppig haha. Flera gånger låg dem under med sådär 10 poäng o kom ikapp sen drog NC iväg igen osv. Men i slutet hjälpte arenan att peppa dem o UVA VANN med 58-55!! Awesome!!:D

DSC_1571 DSC_1575 DSC_1576 DSC_1577 DSC_1578

Var sjukt kul match att se i alla fall! Roliga va att dem har i halvtid så som man ser på tv ibland att dem filmar olika par i publiken med ett hjärta runt om på skärmen där det visas så pussas dem, hehe 🙂

DSC_1582

Dem hade även en annan underhållning i halvlek också, då var det någon målare som målade en tavla samtidigt som den snurrade runt. Resultatet va maskoten för UVA när han kommer ridandes på en häst på football-games. Sjukt duktig! Fattade inte förrän han var klar vad det var.. lite seg xD

DSC_1584

Tisdagen hade jag börjat känna mig lite småförkyld också, det blev sämre under kvällen så onsdag o torsdag var ja riktigt förkyld, typ snyta näsan varannan minut, hosta som bara den osv. Jag jobbade, sååå sjuk var ja inte men det var inte kul xD

Torsdagen blev jag även bjuden på en dating-function på UVA o när ja för en gångs skull hade kunnat gå på en torsdag då jag inte jobbade på fredagen så e ja ju såklart sjuk.. Aja, kommer nog fler tillfällen!

Fredagen hängde jag med Jen, vi åkte in till C’ville för att  båda köpa lite böcker, jag hade presentkort från julen hos Barnes and Nobles så blv 2 nya böcker 🙂 Vi lämnade även Scotty hos Chris’ föräldrar. Vi kom hem o lite kort efter Chris som hade jobbat halvdag. Mike, Chris’ kompis kom också lite senare. Vi lämande sedan huset för att nämligen åka till West Virginia! Så jag kan checka av en till delstat! 😉 Kom dit cirka 2-3 timmar senare o spenderade en natt där också, Steph, Jen’s syster hade fyllt år så det var firande, andledningen till att vi va där. Kommer inte gå in på detalj om det, men det var en väldigt rolig 2-dagars trip! Mina värdföräldrar är riktigt härliga asså 😀

Lördag kom vi hem igen i alla fall, runt 1 o då packade jag om, o vi åt lunch tillsammans jag o min värdfamilj. Efter det körde jag iväg till Pau. Tog en nap där o sen gjorde vi oss iordning för ni vet ju vad vi brukar göra på lördagar 😉 hihi. Parteeeey!! Haha, inte vilken vanlig lördag som helst heller, Bid Night!

Bid Night e när all rush för frats o sororitys är klara o dem har valt vilka som går med i vilken o det e fester överallt för att fira detta. Awesome! Först var vi bjudna till en fest dock som inte hade med bid night direkt att göra. Sloan en tjej som vi träffat på ett antal gånger innan, riktigt härlig tjej o en av de få tjejer på UVA som vi är bra vänner med här haha xD Hon e helt galen o vet definitivt hur man har kul haha. I alla fall, hennes hus hade en fest, så vi var där vid 9pm o började med festandet! Mycket folk där o en del vi kände också, hade riktigt kul där 😉

Bid night 2 Bid night 3 IMG-20130203-WA0004 IMG-20130203-WA0005 IMG-20130203-WA0008 Bid night 4 Bid night 1 IMG-20130203-WA0009-001 IMG-20130203-WA0010-001Vid 11pm drog vi vidare för att gå till Axel, en av de svenska killarna vi känner här, hans frat som hade fest eftersom det var bid night. Försti gick vi förbi huset o hitta inte så fick ringa honom men sen såg ja det xD Va jättekul att se honom igen, har typ inte sett honom sen november! Träffade på en delandra av Axels vänner som vi känner. Spelade beer pong med 20 muggar, jag va ändå helt okej haha. Som mest satte jag 3 i rad men satte fler totalt 🙂 Efter vi spelat drog vi vidare mot Rugby Road o gick till ett hus där, hade nästan dött ut lite redan o klockan va kanske 12.30, men vi snackade med några vi kände där också o sen bestämde vi oss för att dra till The Corner, till no.3. Där träffar man alltid en hög man känner så de e alltid kul 😀 När det stängde blev det Christians som vanligt 😉 Jag var egentligen sugen på efterfest men Pau ville dra till Sloan där vi skulle crasha för natten så det gjorde vi. Först är det låst, vi tänkte bara ”faaan, vad ska vi göra?!”. Så bankar på dörren o då kommer en kille o öppnar, thank you! Haha, gick till Sloan’s rum o slängde oss på sängen xD Sloan kom lite senare, så vi 3 blondiner trängde oss i Sloans säng! Någon annan tjej sov typ på hennes fåtölj eller vad man ska kalla det också, haha.

IMG-20130203-WA0002 IMG-20130203-WA0001 Bid night 5 IMG-20130203-WA0000 Bid night 7 Bid night 6

Jäkligt rolig kväll var det!! Träffade massa vi känner som vanligt o det är alltid kul 😀 Om man tänker efter är det helt sjukt vad vi får uppleva här, att få uppleva stor del av collegelivet utan skoldelen 😉 Plus hur mycket människor vi egentligen träffat! Sjukt haha. But I love it!! 😀

Imorse vakna vi upp hos Sloan då o stack hem till Pau. Jag tog en snabbdusch o körde sen hem, Pau skulle ändå jobba vid 12. Hemma här har jag skypat med min familj, baby-proofat mitt rum lite, städat rummet, passade James ett litet tag när Jen o Chris handlade. Sen chillat i stort sett bara.

Om en timme ungefär börjar Super Bowl!! Wohoo, Baltimore Ravens vs. San Fransisco 49ers, jag hejar på Ravens 😉 Ska bli kul detta, o Jen o Chris har fixat massa snacks 😀

