Kanske dags att skriva lite om julen?? Har inte orkat ta tag i det o varit lite upptagen också..

I fredags åkte vi som sagt till Lake houset för helgen. Kom dit på kvällen o åt middag. Det var jag o min värdfamilj o Jen’s föräldrar Laura o Rick o även Jen’s mormor. Var uppe ett litet tag o sen blev det sängen.

Morgonen sov jag länge, o det var så skööönt. Så när jag kom upp hade de andra precis ätit sin frukost men sparat till mig så jag satte mig ner o åt direkt! Under dagen tog vi det lugnt bara, på eftermiddagen kom Steph o Billy också. På kvällen åt vi en riktig festmåltid, delvis för att Grandma fyllde år på söndagen o eftersom vi tänkte fira julafton då så firade vi henne på lördagen. Tog det lugnt framför tv:n resten av kvällen.

Söndag morgon, blir jag väckt av Chris haha. Tyckte det var dags för mig att komma upp. Julmusiken var på, stämning i huset o alla var glada! Var riktigt trevligt, kopp kaffe o kollade våra julstrumpor. I min var det bland annat godis, fint armband, små skönhetsprodukter, små uva-grejor (dem vet jag gillar UVA haha). Fick ett julkort av Grandma med lite pengar i också, gulligt!!

Dags för frukost sen o därefter samling vid granen igen o presenter började delas ut! Kan nog säga att den yngsta, James, fick flest paket haha 😉 Jag fick ett jättefint armband av Jen’s föräldrar med en berlock på i form av hjärta med amerikansk flagga i 🙂 Av Steph fick jag en Steve Madden väska som jag fullkomligt älskar!! Var både julklapp o födelsedagspresent 😀 Var väldigt trevligt i alla fall! På eftermiddagen åkte vi hem igen. När vi kom hem satte jag ihop en jul-spellista med både svenska o engelska låtar. Då var det städdags! Städade huset allihopa 🙂 Jag åkte sen in till C’ville för att få köpt det sista inför julen och för att träffa Pau. Fick det sista inhandlat o hade några trevliga timmar ihop.

Riktiga julafton – jobbade jag eftersom både Jen o  Chris jobbade. Dock kom snö o allt så Jen kom hem tidigare. Åkte över till Chris’ föräldrar sen eftermiddag för julmiddag med alla. Gott men det var ingen svensk julmat o det e något jag saknat så enormt denna jul!! Köttbullar, prinskorv, julskinka, ägg.. Hade gjort va som helst för lite svensk julmat asså.. Lussekatter också saknar jag!!

Juldagen dåja, den stora dagen i detta landet! På morgonen kom Chris’ föräldrar över o vi åt frukost ihop. Lite senare var det dags för julklappar! Jag fick Elizabeth Arden morgonrock av Jen o Chris, vilket jag behövde o jag älskar den! Fick även presentkort på iTunes och Barnes & Nobles. Av Chris’ föräldrar fick jag en sminklåda typ, vet inte om man kallar det så, men en låda med flera små ”våningar” med smink, lite skönhetsprodukter o mysstrumpor, perfekt 😀 Just det, i min julstrumpa fick jag godis, ett par vantar som funkar på touchskärma, perfekt till när jag springer o vill byta låt, behöver inte ta av mig vantarna 🙂

Vi kollade på en film, A Christmas Story, tradition Chris’ familj har. Efter det gick vi ut o åt kinamat, en annan tradition dem har. Kom hem sen eftermiddag, jag hyrde sen en film, Total Recall vilket var en riktigt bra film!!

I onsdags jobbade jag som vanligt men Jen o  Chris kom  båda hem tidigt för det snöade igen  o blev dåligt väder. O amerikanare här när det kommer snö, bli kaos. Stängde flera jobb o James pediatrician stängde så han kunde inte gå på sin 6 month check up. Skypade även med Alex o Sabina denna dag, såå kul att se dem igen!! 😀 😀

Det var nog allt för detta inlägg, tar resten i nästa inlägg för nästa dag är speciell 😉

 

