Okej så jag försökte på mig det här inlägget igår men då hängde det sig helt när jag la in bilderna så förhoppningsvis får ni läsa detta inlägget 😉

I lördags då så blev det tidig uppstigning  Pau sov också här ju. Åt frukost, packade bilen o lit efter 8am åkte jag, min värdfamilj o Pau norrut. Vi stannade till vid ett Starbucks i Harrisonburg på vägen upp dit, gooott hihi. Sen väntade sådär runt 3 timmar i bilen. När vi kom upp släppte Jen o Chris av mig o Pau direkt vid metron så vi kunde åka direkt in till DC.

Står vid automaten för att köpa biljett o det tog oss några minuter för oss att lista ut hur det funka, måste sett rätt roligt ut med 2 blondiner som inte fattar hur det funkar.. xD Tillslut listade vi ut det, plusresan in blev i stort sett gratis för i automaten satt det 7 dollar cash, awesome!

IMG-20121209-WA0002

Väl inne i DC hittar vi till Vita huset, tur jag hade varit där innan, så jag hittade till det vi skulle se i stort sett 😉

IMG_0731 IMG_0738IMGP1931

Efter The White House blev det Washington Monument.

IMG_0746IMG_0803

Nästa var World War II Memorial, en av mina favoriter för jag tycker den är så himla fin 🙂

IMG_0760 IMG_0761 IMG_0775 IMG_0780 IMGP1950 IMG_0764IMG_0770

Vandring efter det mot Abraham Lincoln Memorial, går längs en väldigt lång vet inte vad man ska kalla det egentligen, typ väldigt grund damm xD

IMG_0794 IMG_0782 IMG_0787 IMG_0793 IMG_0796

Därefter blev det Korean War Memorial som vi inte riktigt förstod att det var först xD

IMG_0797 IMG_0798

När vi var klara med alla Memorials gick vi mot The National Mall som är ett område med alla museum. Vi tog först en snabb lunch, två korv med bröd 😛 Gick in i National Museum of Natural History o sedan National Museum of American History. Båda var väldigt roliga att gå in i o dessutom gratis så vi klagar inte 😉

IMGP1965 IMGP1971 IMGP1972 IMGP1974 IMGP1979 IMGP1982 IMGP1984 IMGP1985 IMGP1986 IMGP1993 IMGP1996 IMGP2000 IMGP2005

IMGP2007 IMGP2008

Efter de två museum begav vi oss mot U.S Capitol. Den såg jag bara på avstånd förra gången så var kul att se byggnaden på närmare håll, plus de hade en stor gran utanför också 🙂 Tråkigt var att det var construction vid vissa delar av byggnaden så det förstörde lite :/

IMGP2012 IMGP2013 IMGP2020 IMGP2022 IMGP2024 IMGP2028

Det var en riktigt härlig dag i DC med Pau o hade toppen väder!! Runt 15-20 grader i stort sett 😀 Vi tog metron sen runt 5.30pm o blev hämtade på stationen vi hoppade av på vid 6.30 ungefär av Chris o Steph’s kille Billy.

När vi kom hem till Jen’s föräldrar var Wayne o Paulette där också för middag, har träffat dem en gång innan. Så himla trevliga o kramade om mig o frågade om hur allt va osv. Wayne frågade om jag hittat någon kille jag var intresserade av o allt möjligt hahah xD Var en väldigt härlig o underhållande middag, älskar den här familjen asså 😀 Vi hade lite av en andra Thanksgiving-middag eftersom Chris inte var hemma för den riktiga 🙂

Efter middagen åkte Wayne o Paulette hem. Kort därefter skulle Steph o Billy åka men dem tog mig o Pau först till ett hus i deras område som hade cool belysning o som blinkade i takt till några utvalda låtar 🙂

IMGP2032

Steph o Billy släppte sen av oss igen o jag o Pau gick ner till nedersta våningen/källaren för att inta våra sovplatser för natten men först blev det film, Pitch Perfect o fyfan va bra film!! Så jäkla rolig o min typ av humor plus riktigt najs musik i 😀 Om ni inte sett den, GÖR DET!

