Tillbaks efter en lång helg utan internet! Haha, det har i alla fall varit en riktigt rolig helg o jag har fått uppleva Thanksgiving-firande! Den delen av Jen’s släkt som var där var alla riktigt sköna o roliga 😀

Onsdagkväll åkte vi till lake houset o där hade alla andra redan anlänt. Det var Jen’s föräldrar Rick o Laura, Jen’s farbror Bob, Jen’s farfar Bob, Jen’s moster Linda o hennes man Ray o Jen’s syster Steph. Alla var igång o drack också, haha. Middagen var klar kort efter vi kom dit, lite som en pre-thanksgiving middag 😛 Gott va det! Vi fick Pecan-paj som efterrätt, Ray gick o försökte skära upp den flera gånger när den hade tagits ut men Steph fick säga till honom för den var tuvngen att svalna först, hahah!

Jag, Steph, Jen o Linda spelade sen kort, Phase 10. Först var det inte kul för jag låg sist. Men sen börjaef jag komma ikapp o det började bli kul, haha! Tillslut vann jag, yeeey! Go me! 😀 Orkar inte förklara spelet men kan säga att det påminner lite om UNO för det har egna kort.

Vi givk o la oss efter det o på torsdag var Thanksgiving här. Tog det lugnt, dem retade mig på morgonen för jag hade UVA tröja jag sovit i o mina UVA-mjukisbyxor o i stort sett alla i Jen’s familj är hokeys fans, alltså Virginia Tech fans medan jag är Hoos fan det vill säga University of Virginia fan, haha. Jag tog senare en dusch efter frukosten. Sen blev det en sista båttur för det här året troligen, blir nog inte förrän i mars/april nu. Våra grannar Jen o Paul kom också o hälsa på vid lake houset för de skulle till släkt i närheten. Så dem följde med! 🙂

När vi kom tillbaks kollade vi football, först var det Houston Texans vs. Detroit Lions, hejade på Houston Texans för dem har en som gått på
UVA innan, haha.

Sen var det dags för den kända stora middagen!! Med den kända turkey’n också haha. Mashed potatoes, gravy, stuffing from the turkey, brussel sprouts o lite annat smått o gott. var verkligen kul att få uppleva den här kända middagen som man sett så många gånger på tv. Till efterrätt senare på kvällen hade vi appel pie, pecan pie OCH pumpkin pie, alltså 3 olika xD

Efter middagen satte vi oss vid tv:n direkt i alla fall för då hade matchen Redskins vs. Dallas Cowboys redan börjat! Hejade på Redskins för det hejade alla andra på o ja visste inte vem ja skulle heja på, plus dem e i stort sett de närmaste Virginia också, från D.C. I stort sett alla samlades framför tv:n o kollade 😉 Amerikaner.. haha! Känner att jag har verkligen kommit in i football här, älskar sporten 😀

Efter the football-game blev det film! En film om football.. haha. Faktiskt jag som sa ja till filmen först, älskar den!! Var filmen ”The Blind Side”, sjuuuukt bra film! Handlar om en football-player i nutid, om hans bakgrund i stort sett, den är baserad på hans uppväxt kan man säga. Han heter Michael Oher o spelar idag för Baltimore Ravens 🙂

När filmen var slut var det läggdags för alla! På morgonen därefter fick vi en väääldigt god frukost. Quiche, kanelbullar o melon, mums! Lite efter frukosten åkte först Linda o Ray. Ray var nog en av mina favoriter av släktingarna, han var så himla rolig o skämtade/retades med mig. När vi skulle säga hejdå sa han ”Come up here and give me a real hug!” Tänk er med southern accent också. Han bara ”Bye hon” hon, förkortning för honey för de få som kanske inte fattar 😛 Så himla rolig! Linda, också jättetrevlig o rolig. Väldigt lättsam släkt, skämtar mycket, retar varandra men väldigt snälla 😀 Lite efter dem åkte Bob o Bob, haha både Jen’s farfar o farbror.

Resten av oss åkte sen in till Culpepper, a small town cirka halvtimme bort. jag åkte med Steph o Jen åkte i sin bil med hennes föräldarar o James. Åt på en thai-restaurang där o sen gick vi i småbutiker. Fredagen var det Black friday så då har många affärer major sales men inte sånna här småbutiker direkt. Jag fick inte uppleva den galna black friday-shoppingen men såg det på nyheterna, gaaaalet haha. På lördagen var det egentligen Small Town Saturday då man ska stödja mindre fristående butiker i städerna men vi gjorde det på fredagen, haha. Jag köpte inget dock. I en affär hade flera saker gjorda i Sverige, blir alltid så glad 😀 Rick o Laura köpte en svensk flagga till deras gran, gulligt!

Det blev sen left-over dinner hemma i lake houset, goooott. Steph följde dock inte med, hon åkte hem efter Culpepper. Efter middagen tog vi det mest lugnt framför tv:n. Sen var det läggdags.

Saturday-morning, åkte vi in till en ännu mindre small town, Mineral. Åt frukost på ett riktigt redneck-ställe haha! Dem tog inte ens kort.. Dem sa jag borde gå till toan bara för att se den men jag skippade xD God frukost i all fall, omelett, lite stekt potatis o toast!

Här i USA är det också verkligen så ingen julmusik innan Thanksgiving, direkt när Thanksgiving är över, fram med julen! Så när vi kom tillbaks efter frukosten var det fram med juldekorationer o julgranen. Bytte ut porslinet mot juligt porslin, fram med massa dekorationer, upp med julgranen o satte ihop den (plastgran). Jag hjälpte Rick att sätta ihop den medan något stort var på tv!

UVA’s sista football-game mot Virginia Tech! Största rivalerna också. Riktigt spännande match o jag var den enda som hejade på UVA xD I halvlek åkte Rick, Laura, Jen o James till en vineyard för winetasting men ja ville va hemma o se matchen, hihi. Riktigt jämn match, tråkiga va att UVA föräldrade 3 bra spelare i defense på grund av att dem blev skadade o i sista minuten är Tech nära touchdown men e på fourth down så med 4 sekunder kvar gör dem field goal o vinner med 3 poäng, 17-14.. Tråkigt 😦 Rick tyckte de va kul när dem kom hem.. xD

Blev mer fix med juldekorationer, middag o lite film senare o där slutade kvällen sen. Resultatet av julgranen, blev verkligen väldigt fin tycker jag! Känns väldigt amerikansk av någon anledning också haha 😛

Idag åt vi frukost rätt så tidigt o sen packade vi ihop o Jen, James o jag åkte hem. Idag har vi städat huset eftersom Chris kommer hem snart! Har precis ätit middag nu o lite senare ska vi kolla en film som jag hyrde, Dark Shadows med Johnny Depp 😀

