Okej, kaaanske dags för ett inlägg om vår weekend i Kanada eller vad säger ni? 😉 Kan börja med att vi hade det grymt i grannlandet här, sjukt kul hade vi!! 😀

Börjar med fredagen, planen var att vi skulle till hotellet o dra ut direkt. Men våra planer ändrades när båda våra flyg var försenade för vi flög från C’ville till Washington o därifrån till Toronto. Vi landade runt 12.30 på natten o kom fram till vårt hotell 1.30, som inte riktigt var vad vi förväntade oss xD Mindre, inte det finaste osv. Haha! Vårt rums taklampa funkade inte, ett eluttag funkade inte o de va nog de minsta rummet ja haft på hotell xD Vi gick ner till baren på hotellet för ett glas vatten bara. En lesbisk tjej med en guldtand börja ragga på oss typ o sa föera gånger ”pussy” o en del annat, vi bara ”vafan e detta?!” haha, vi gick tillbaka till vårt rum o gick o la oss för natten.

På lördagen gick vi upp en halvtimme inman frukosten var över o de fanns väl inte så värst mycket kvar o det var inte den största frukosten direkt men vi klara oss 😉 Vi tog subway som låg mindre än 5 minuter bort in mot mer centrum, växlade även lite pengar innan också! För att komma dit vi ville så behövde vi byta subway också men vi lyckades! Hamnade inte på fel håll, duktiga tjejer 😉 Då kom vi till Dundas/Yonge Square var som ett litet mini Time Square haha. Dessutom reklam för Absolut Vodka Greyhound överallt, go Swedish House Mafia! 😀 Vi köpte latte på Starbucks o chillade lite där, sen gick vi förbi en City Sightseeing Tour bus o vi blev övertalade till att åka den! 35 dollar kostade det, kanadensiska så att att säga, den räckte visserligen i 3 dagar så hade varit mer värt om vi varit där längre men vi körde på det ändå. Vi satte oss där uppe på bussen där det var utan tak o guiden var även där upp, riktigt rolig kille! Fick se mycket av staden o kan säga att jag älskar Toronto! Hade jättefint väder på förmiddagen men sen på eftermiddagen började det molna till mer, blåste lite mer o var kallt helt enkelt. Vi gick av på Hockey Hall of Fame stoppet för bussen för det var en av sakerna vi verkligen ville till! Betalade inträde o gick in, kan säga att ja o Frida blev helt glada varenda gång vi såg något svenskt o det var en hel del av det haha 😀

Därefter bar det av mot hotellet igen o på vägen såg vi ett typ av kebabställe o ja o Frida var såååå sugna på det o har varit det länge, dem har i stort sett inte kebab av något slag här i USA, haha. Så det blev det o GOTT va det! 😀

Hotellet efter det o vi chillade, tog en nap. Vid sju vakna vi upp o måste göra oss iordning. Ramir o Mark skulle komma till vårt hotell o ha pregame med oss. Ramir va en av killarna som Frida o Pau träffade när de var i Cancun. När de kom hade vi musiken på o hotelldörren öppen för det var så jäkla varmt o vi fattade inte hur vi skruva ner värmen, blonda xD Chillade där ett tag, kom två till som Ramir o Mark kände sen och därefter blev det utgång. Träffa massa folk, jag o Frida går alltid runt o snackar med några o sen ser vi några nya o går bort till dem, haha. Kul var de!!

Morgonen, alltså söndagen, vaknar vi upp hos vännerna klockan halv tolv o inser att vi måste checka ut från hotellet 12 o vi är typ en halvtimme bort från det. Fort som fan blev vi körda till hotellet o snälla som dem var fick vi en extra timme på oss att packa ihop. Skulle sett vårt rum, alla våra saker var utspridda i hela rummet xD Vi bytte kläder o bättrade på kvällens smink, checkade ut o bestämde träff med Ramir o Mark vid mini Time Square, haha. När de kom dit tog dem oss till den finaste utsikten av Toronto, en bit ifrån o utsikt över Lake Ontario 😀

Killarna ville käka sen o efter det var dem snälla o körde oss till flygplatsen, men det var i stress då vi trodde det var 2 timmar innan man behövde checka in. Mark som körde oss tog fel avfart också, sen hittade dem inte riktigt, kom till fel terminal o fick köra till den andra. Tillslut kom vi fram o ja var i panik typ då det var 1,5 timme kvar tills flyget gick o ja trodde det var kört. Tack o lov stäängde dem check-in 60 minuter innan så vi var i tid!

Flyget var försenat också. Tillslut kom vi på det o vi landar i Washington 9.40 o vårt flyg därifrån går 10.17, så klart det megalång tid för flyget att komma in till sin gate o sen ska vi få vårt handbaggage också. Vi springer till shuttlen som ska ta oss till A-terminalen medna vi e på D, vi springer när vi kommer av den genom hela A-terminalen o när vi kommer fram är vi typ 2 minuter sena!! Vi missa vårt flyg precis! Fick stå i lååång kö till customer service o dem bokade om oss till måndag morgon men dem kunde inte betala för hotell eller något för förseningen berodde på Traffic control o det stod inte dem för.. Sån tur e bor Jen’s föräldrar 20 minuter ifrån så Rick hämtade oss o vi sov där för natten! På morgonen när vi ska ta flyget så är det såklart en timme försenat.. Varenda jäkla flyg var försenat utom det vi missade!! Kom tillslut hem runt 11.30 o det blev jobb direkt!