Okej, ett inlägg om helgen då! Kan redan säga nu att tyvärr har blev det inga blde från helgen förutom från the football-game, tråkigt nog.. :/ Ni får klara er den här gången 😉

Fredagen var jag bara hemma som ni vet o jag o Jen såg filmen Tower Heist, riktigt bra film! Några scener som jag dog av skratt bara, Eddie Murphy har en jäkla flabb asså!

På lördag morgon, tiiidigt. Sådär 8am körde vi hemifrån för att åka till Chris’ föräldrar Pam o Werner. Det vara bara Pam där o vi fick frukost när vi kom, Pannkakor, fruktsallad, pumpabröd, korv.. Riktig amerikansk frukost, haha! Gott var det i alla fall! Jag hjälpte till med James lite trots att jag inte jobbar haha. fick honom att ta en nap också och runt 10.30am begav vi oss till en Arts & Crafts festival. Konstiga var att man kunde få flue-shot på detta stället, haha amerikanare alltså.. Jen har frågat innan om ja kunde tänka mig att ta den och just för att det är bra om jag nu tar hand om lilla James. Det är alltså en spruta med vaccin typ mot influensan förstår ja det som. Jen blev glad i alla fall o betalade de 20 dollar som det kostade att få den. Jag är inget stort fan av sprutor men det gick bra, lite ont gjorde det. Jag frågade för säkerhetsskull innan ”I can party tonight right?” hahahaha! 😀

Jen jobbade on-call denna helgen jue så under tiden där fick hon meddelande på sin pager o vi behövde röra oss hemåt mot Pam o Werner. Jag ringde Pau o Frida som hade festat kvällen innan. Tillslut var dem påväg till Frida o då kunde ja bege mig mot Frida’s place också. Fixade oss o sedan bar det av mot the football-game med ett litet stopp på Burger King innan 😉 Det var ju som sagt home-coming game, riktigt kul! Dock loosa UVA stort, redan vid kick-offen för Maryland touchdown, kändes som matchen var bestämd redan då 😦 Jag o Frida kom in i det o skrek men det hjälpte tyvärr inte UVA 😉

Det e dansare på första bilden, tydligen så är dansarna o cheerleaders värsta fiender typ, haha!

image

image

image

image

Efter matchen begav vi oss mot Frida’s place igen, Paulina åkte direkt hem efter hon släppt av oss för hon mådde inte bra. Jag o Frida fixade oss o åt middag med hennes hostfamilj, som är riktigt skön också. Vid 9pm typ begav vi oss in mot C’ville utan planer i stort sett, förutom Rowing-festen som var senare.. Tänkte gå till Boylan där några vi känner var o just för en kille jobbade där som jag messade med, har hans nummer från förra helgen men INGEN jäkla aning om hur jag fick det, när jag fick det, var jag träffa honom eller hur det gick till haha! Stötte på några killar på gatan, tydligen spelade dem också lacrosse o dem kände jue Dickson, vår svenska vän! Vi följde med dem på en fest som knappt hade börjat när vi kom dit, var bara ett gäng killar o en tjej. Musiken sattes igång, folk började strömma in, ett tag senare är lägenheten helt PACKAD o vi känner någon här o där. Så sjukt kul att vi bara  hamna där av ren slump! När lägenheten är full, ser vi Dickson komma in! Yey! Vi festade där ett tag till, vi gör narr av hans amerikanska dialekt på sin svenska o när vi sen ska gå hittar vi inte honom. Sen ser vi dörren öppnas o in kommer Dickson med en bygghjälm på huvudet xD Asså gud vad jag o Frida har skrattat åt detta!! Han hade ingen aning om var han fått det ifrån heller, haha!! Han o några fler hängde med till rowing-festen i alla fall. Där var sjukt mycket folk, dem skulle tydligen ha 15 beer kegs också, det e hur många liter som helst!! När vi kom dit, gick vi upp direkt, där vi vet baren är, stötte på lite folk på vägen upp. Ser Ed i baren o sen Ethan, hör några skrika ”Sweden!” hihi 😀 Träffar några andra o sen gick vi ner igen för fortsätta att festa, dansade o hade det grymt!

Bestämde oss sen för att dra till The Corner, Frida den smidiga som hon är snubblar o skrapar upp SAMMA knä som innan, hahaha! jag dööör! Hennes jeans fick också hål där.. När vi kom dit var det kö in till No. 3, vi gick fram till en av vakterna som vi inte har sett innan o vi fråga om Justin va där, va han inte o han ville inte släppa in oss, men så såg vi den andra vakten som vi träffat flera gånger, vi sa hej till honom o gick in bara, haha! Awesome med kontakter 😉 Stötte på några vi känner o sen gick vi därifrån o skulle till Virginian men då hade klockan blivit så mycket att dem började stänga 😦 Vi skulle träffat Lynda som är en ny tutor i Frida’s hostfamilj men hon åkte hem för det var så mycket köer.

Vi gick tillbaka till Rowing-huset, då hade det tydligen börjat brinna! Brandkåren va där o allt men sån tur va så hade någon varit snabb o släckt den i toaletten så inget allvarligt hade hänt. Festandet där var slut i alla fall o vi tänkte som vanligt gå till Christian’s o käka pizza, stöter på ett gäng folk på vägen som vi besämmer för att följa med i stället o hos dem slutade kvällen. Riktigt härlig kväll!

Söndag-morgon åker vi hem till Frida o chillar. Senare åker vi in till UVA igen, chillar i parken med frozen yoghurt. Axel, en av de svenska killarna, Renee o en kompis till dem kom o hängde med oss o vi utbytte så många roliga historier! Riktigt sköna människor 😀 Sen käkade vi på Boylan o ja försökte se om Bobby som en på min mobil heter o har ingen aning om hur jag fått det numret eller vem det e! Lyckades inte i alla fall o efter det bar det av till Frida för att släppa av henne o sen mot mitt eget hem.. 🙂

