Okej så vår dag i Washington D.C. Tänkte det var dags nu även om jag mår ännu sämre idag så känner jag att jag vill få upp detta inlägg, hehe. Vad jag gör för er skull 😉

Dagen började med att vi åkte in runt 10am kanske? Kommer faktiskt inte ihåg, mer 11am kanske.. Åkte in till stan här o tåg metron in till D.C. Det var jag, Jen, James och Jen’s syrra Stephanie. När vi kom in till D.C gick vi och kollade på Hotel Washington, riktigt fint hotell!

Därefter gick vi till The white house!! Det var jag mest exalterad över just för att man hört det så många gånger, sett det så många gånger antingen på film eller bilder. Kändes häftigt att stå där utanför. Känns fortfarande så overkligt ibland att jag verkligen är här!

Tydligen är det någon protest utanför Vita huset som pågått i 30 år. Är typ inte tillåtet med protester på gatan men just den är fortfarande tillåten just för att den funnits så länge 😛

Vi gick vidare till Washington Monument som byggdes för att hedra landets första president, George Washington. Riktigt maffigt 🙂

Haha!:

Sen gick vi till World War II Memorial, väldigt stort. Fanns en pelare för varje delstat i någon speciell ordning plus några andra öar också, kommer inte ihåg varför..?

Efter det gick vi till Abraham Loncoln Memorial.

Gick förbi Vietnam Memorial också..

Såg U.S Capitol på avstånd också 🙂

Som avslutning på dagen blev det shopping och middag på The Cheesecake Factory, MUMS!! 😀 Ska försöka göra ett inlägg i slutet av veckan om min shopping 😉

